W 2008 roku Polska ostatecznie zakończyła okres przejściowy i przystosowała swoje przepisy do unijnych w zakresie bezpieczeństwa na drogach wprowadzając obowiązek montowania w ciężarówkach powyżej 3,5t ograniczników prędkości. Jak pokazał przykład zza oceanu, używanie ograniczników prędkości przyczyniło się do rzadszego uczestnictwa w wypadkach, mniejszej eksploatacji wielu części samochodu, mniejszego zużycia ogumienia czy niższe koszty serwisu samochodów. Nie wszyscy jednak zobowiązani są do montowania ograniczników prędkości.
Rodzaje ograniczników
- elektromechaniczne
- elektroniczne
Ograniczniki prędkości elektromechaniczne
Ogranicznik powoduje zmniejszenie dawki paliwa podawanej do silnika przy uzyskaniu przez pojazd zaprogramowanej prędkości maksymalnej. Instalacja polega na dokonania połączenia mechanicznego ogranicznika w układzie cięgien między pedałem gazu a pompą wtryskową silnika. Proces kalibracji można przeprowadzić bez użycia komputera, przez ustawienie odpowiedniej kombinacji przełączników kalibracji dla uzyskania żądanej prędkości i sposobu działania urządzenia
Ograniczniki prędkości elektroniczne
Ograniczniki tego typu mają niewielkie wymiary i łatwo je podłączyć do przewodów biegnących od pedału gazu do jednostki centralnej. Urządzenia te jednak muszą zaprogramowane być komputerowo, aby dopasować je do modelu samochodu.